Miejsce w domu studenckim jest przyznawane na wniosek studenta.
Podstawowym kryterium branym pod uwagę przy przyznawaniu miejsca w domu studenckim jest dotychczasowe zamieszkanie w domu studenckim.
Student będący mieszkańcem domu studenckiego Uczelni (pod uwagę brany jest stan zamieszkania na dzień 30 kwietnia 2025 roku) ubiegający się o przyznanie miejsca wypełnia podanie w systemie WISUS->SYSTEMY->AKADEMIK 1.0
Podania dostępne będą w systemie AKADEMIK 1.0 od dnia 5 maja od godz. 12:00 do godz. 12:00 dnia 9 maja 2025 r.
Decyzja o przyznaniu (lub odmowie) miejsca zamieszczona będzie w systemie WISUS->SYSTEMY->AKADEMIK 1.0 od dnia 12.05.2025 r. Student, który chce zrezygnować z przyznanego miejsca powinien złożyć rezygnację przez system informatyczny oraz przesłać oświadczenie drogą mailową na adres Centrum Obsługi Domów Studenckich: cods@ump.edu.pl w terminie do 5 września 2025 roku. Osobom, które nie zrezygnowały z przyznanego miejsca i nie wprowadziły się przed upływem 7 dni od rozpoczęcia zajęć dydaktycznych zostanie naliczona opłata administracyjna w wysokości 50% jednomiesięcznego czynszu.
Mieszkańcy domów studenckich mogą ubiegać się o miejsce zgodne z dotychczasowym typem zamieszkania w dotychczas zamieszkałym domu studenckim pod warunkiem jego dostępności. Osoby dotychczas zajmujące samodzielnie pokój dwuosobowy mają możliwość ubiegania się wyłącznie o miejsce w pokoju dwuosobowym.
O przyznanie miejsca w domu studenckim nie może ubiegać się student który:
w poprzednim roku akademickim został dyscyplinarnie wydalony z domu studenckiego,
nie uregulował swoich zobowiązań wobec Uczelni,
aktualnie jest studentem ostatniego roku studiów.
Zasadniczy przydział miejsca w domu studenckim dokonywany jest do 30 czerwca każdego roku akademickiego.
Wysokość opłaty za miejsce w domu studenckim w danym roku akademickim określa zarządzenie Rektora wydane w porozumieniu z Radą Uczelnianą Samorządu Studenckiego.